Voor ondernemers is het noodzaak om online vindbaar te zijn. De ouderwetse mond-op-mond reclame werkt enkel nog in zeer afgebakende niche branches. Er zijn verschillende manieren om boven in Google te verschijnen:

SEA staat voor search engine advertising en wordt binnen Google toegepast in de vorm van Google Ads. Hiervoor betaalt u een prijs per klik. Onder andere afhankelijk van uw bod wordt de advertentie boven de niet-betaalde (organische) resultaten getoond. 

SEO staat voor search engine optimizing. Deze methode richt zich op het optimaliseren van de webpagina’s van een website of webshop. Hierbij wordt de focus gelegd op één of meerdere zoekwoorden. Het interessante aan SEO voor u als ondernemer is het feit dat deze de gratis zoekresultaten beïnvloeden. U kan dus een duurzame bron voor nieuwe bezoekers creëren.

SEO; de drie-eenheid

Binnen SEO richten wij ons op 3 verschillende onderdelen:

  • Content
  • Techniek
  • Autoriteit

Content

De basis voor het onderdeel content bestaat voornamelijk uit geoptimaliseerde teksten. Deze moeten een goede leesbaarheid, correct aantal zoekwoorden en de juiste header- en metatags bevatten.

Uiteraard gaan wij in de praktijk veel gedetailleerder te werk, maar dit vat het in een notendop samen. Naast teksten bestaat content ook uit video en audio. Houdt rekening met het feit dat Youtube de tweede grootste zoekmachine ter wereld is. Google is de eigenaar van Youtube, dus het creëren en plaatsen van video’s is een groeiend onderdeel binnen SEO.

Techniek

Gebruiksvriendelijkheid krijgt steeds meer waarde voor Google. Laadsnelheid, ‘schone code’ en juiste afbeeldingsformaten zijn enkele factoren die bepalend zijn. Uw CMS  speelt ook een rol. Open source systemen zoals WordPress en Magento zijn geoptimaliseerd voor SEO. Daarnaast worden deze systemen constant ontwikkeld.

Probeer enkel hoogwaardige plugins te gebruiken. Het toepassen van plugins van lage kwaliteit met vuile code kunnen uw website ernstig vertragen. In het meest ongunstige geval kan uw website zelfs crashen.

Autoriteit

Van de drie onderdelen is autoriteit het meest kostbare. Deze bestaat namelijk grotendeels uit het linkprofiel van uw website. Dit profiel moet voor Google ook een natuurlijk karakter hebben. Dit betekent dat deze idealiter bestaat uit een deel (70%) follow en no-follow (30%). Daarnaast is het wenselijk de linkjes enkel komen vanaf relevante websites met een hoge domeinwaarde. Heeft u een bedrijf dat speelgoed verkoopt? Dan is een link van een speelgoedfabrikant waardevoller dan die van een gezondheidsblog.

Zoals u leest is het hoger komen in Google vrij kostbaar qua tijd. Gelukkig kunnen wij u hier volledig in ontzorgen. U heeft altijd volledig inzicht in de resultaten en krijgt snel antwoord op uw vragen.