SEA

Krijgt u minder bezoekers dan u had verwacht en blijven de gewenste conversies uit? Dan biedt Google Ads u de helpende hand.  

In tegenstelling tot de gratis organische resultaten richt SEA (search engine advertising) zich op het optimaliseren van advertentiecampagnes op de bekende zoekmachines waaronder Google en Bing.

Gezien het feit dat 95% van de zoekmachinegebruikers voor Google kiezen is het logisch om hier te adverteren. Het advertentiemodel van Google Ads werkt als een veilingsysteem. Op basis van het bod, kwaliteit van de landingspagina en advertentie en de verwachte doorklikratio bepaalt Google waar de advertentie wordt getoond.

De kostprijs van een klik kan worden verminderd door de kwaliteit en relevantie van de advertentie en landingspagina te verbeteren. Dit laatste gegeven is een interessante, aangezien u 2 vliegen in 1 klap slaat. U betaalt namelijk een lagere kostprijs en creëert een advertentie waar potentiële klanten sneller op klikken.

De kostprijs van een klik kan worden verminderd door de kwaliteit en relevantie van de advertentie en landingspagina te verbeteren.

Binnen Google bestaat de keuze ruwweg uit zoekcampagnes en displaycampagnes. Afhankelijk van uw business en doelstellingen wordt de juiste variant of een combinatie ingezet voor maximaal resultaat.

Door de mogelijkheid om zelf de klikprijs te bepalen houdt u controle over het budget. Wij zorgen dat deze optimaal rendeert. Tenslotte wilt u dat elke euro die u investeert een x aantal euro’s oplevert.  

Google Shopping

Google Shopping is hét platform voor online retailers. Het advertentieplatform speelt perfect in op de behoefte aan een overzichtelijk, vergelijkend productaanbod. Net zoals bij de zoekcampagnes betaalt u pas wanneer iemand klikt.

Het cruciale onderscheid met de zoek- en displaycampagnes is dat de koopintentie van de bezoeker aan Google Shopping groter is. U wilt hier dus bij zijn!

Wanneer u zich kunt differentiëren op het gebied van pricing en levertijd kan Google Shopping een echte cashcow met geweldige rendementen worden.

Het cruciale onderscheid met de zoek- en displaycampagnes is dat de koopintentie van de bezoeker aan Google Shopping groter is.

 

Standaard wordt het productaanbod in één grote feed aangeleverd. Doordat wij het gehele aanbod categoriseren en logisch opdelen kunnen wij de ‘winnaars’ en de ‘verliezers’ snel herkennen. Ook is hiermee een optimale beheersing van klikprijzen en het budget mogelijk.

Een wijze collega zei tijdens de middaglunch tussen het kauwen op zijn broodje kaas eens het volgende:

De sleutel tot een succesvolle advertentiecampagne is een gebalanceerde strategie waarin verschillende advertentievormen elkaar aanvullen om uw business op de juiste wijze te tonen aan de doelgroep tijdens elke fase van de customer journey.’

Een hele mondvol, maar wij weten dit voor u te vertalen naar een groeiende omzet en stijgende rendementen!

Wilt u online succes?

Voorkom gemiste klanten en neem direct contact op!

Social media advertising

Waar Google Ads zich tekort doet op het gebied van doelgroep targeting zijn de mogelijkheden binnen social media advertising eindeloos. Interesse’s, affiniteiten, hobby’s; noem het maar op. Zo’n beetje elk kenmerk en eigenschap kunnen worden gebruikt voor het adverteren binnen social kanalen zoals Facebook en Instagram.

Waar Google Ads zich tekort doet op het gebied van doelgroep targeting zijn de mogelijkheden binnen social media advertising eindeloos.

Door de ultraspecifieke targeting is het mogelijk om een creatievere aanpak te hanteren. Denk bijvoorbeeld aan specifieke advertenties voor mannen boven de 50 jaar oud die onlangs zijn verhuisd en interesse hebben in zwemvijvers. Door deze advertenties te koppelen aan specifieke, relevante landingspagina’s worden de kansen op een conversie aanzienlijk verhoogd. 

Het één sluit het ander niet uit. Een mix van Google Ads, Shopping en social media advertising kan de sleutel zijn tot succes voor uw business. Wij bepalen samen met u de beste advertising-strategie, zodat uw doelstellingen binnen het vastgestelde budget worden bereikt!