Google Analytics

Meten is weten krijgt binnen online marketing een geheel nieuwe betekenis. Dankzij tools zoals Google Analytics wordt inzicht in uw websitebezoekers tot op de kleinste (maar soms belangrijke!) details getoond.

Wanneer u niet weet waar u naar zoekt raakt u al snel verdwaald in de grote hoop data. Als u echter een duidelijke vraagstelling hebt waar u antwoord op wilt kan data een ware goudmijn zijn.

Simpel gezegd wilt u van Google Analytics antwoorden op de volgende 4 vragen:

  • Hoe komt mijn bezoeker op mijn website terecht?
  • Wat doet mijn bezoeker op mijn website?
  • Wie is mijn bezoeker?
  • Waarom gaat de bezoeker weer weg van de website?

Wanneer je niet weet waar je naar zoekt raak je al snel verdwaald in de grote hoop data.

Eén van de meest interessante mogelijkheden zijn de instelbare doelen. Hiermee wordt bepaald wanneer een doel en conversie is behaald en wat de herkomst van deze bezoeker is.

Praatjes vullen geen gaatjes en daarom gebruiken wij onder andere Google Analytics om uw resultaten aantoonbaar en meetbaar te maken

Google Tag Manager

Als het gaat om meten en doelen instellen is Google Tag Manager onmisbaar. Dit programma fungeert als een overzicht voor alles wat u wilt meten. Doordat GMT eenvoudig te koppelen is met Google Ads en Analytics maak en beheerst u gemakkelijk complexe metingen. U managet alles vanuit één programma en voegt eenvoudig stukjes code toe die direct functioneren op jouw website.

Het resultaat is een tijdsbesparende, overzichtelijke tool waarin elk meting en vereiste verificatiecode eenvoudig éénmalig geplaatst wordt om te werken.

Als het gaat om meten en doelen instellen is Google Tag Manager onmisbaar.

De mogelijkheden om acties te meten zijn zeer uitgebreid. Ook voorkomt het onnodig veel code in het script van jouw website staat en een langere laadtijd. Dit laatste draagt bij aan de ranking in Google. De synergie spat er dus vanaf!

Wij weten de talrijke mogelijkheden van Google Tag Manager maximaal te benutten en combineren dit programma altijd met Google Ads en Analytics om tot het beste resultaat te komen!

 

 

Wilt u online succes?

Voorkom gemiste klanten en neem direct contact op!

Heatmapping & Clickmapping

Zou u wel eens over de schouder van uw bezoeker mee willen kijken tijdens zijn of haar bezoek? Dat kan met heat -en clickmapping.

In Google Analytics wordt het gedrag van een bezoeker gevolgd op basis van ondere andere de tijdsduur op de pagina en op welke pagina deze in- en uitstapt. Heat- en clickmapping gaat hierin echter een grote stap verder door daadwerkelijk aan te tonen waar de bezoeker beweegt, scrollt en klikt.

Deze informatie kan zeer belangrijk zijn op het gebied van conversieoptimalisatie. Hierin gaat het namelijk om kleine details die een bezoeker laten vertrekken of doorklikken.

Deze informatie kan zeer belangrijk zijn op het gebied van conversieoptimalisatie.

De data vanuit heat -en clickmaps laten onder andere zien hoe een bezoeker beweegt en klikt op de pagina. Hier ziet u welk gedeelte van de tekst wordt gelezen en waar de bezoeker naartoe wil. Deze informatie kunt u gebruiken om te bepalen wat interessant is voor de bezoeker. Op basis hiervan start u met het optimaliseren van de pagina om deze zo boeiend en relevant mogelijk te maken.

Heat -en clickmaps zijn bijzonder nuttig om de situatie voor en na de optimalisatie te vergelijken. Hier trekken wij waardevolle lessen uit door letterlijk de bezoeker te volgen tijdens zijn bezoek.